Repost – og for de som vil ta meg for blogghoring så ligger jeg allerede og spreller på ryggen….

OK, til innlegget som ble laget i fjor:

Orgasme, vel… ikke bokstavlig.  Det hadde blitt no jævla søl (selv om de både driter, pisser og spyr i femti km/t og derved sikkert kunne nappet seg frem til en utløsning også…).

Men: jeg satt sånn halvbedervet i sofaen denne ettermiddagen og noterte meg at denne franske galskapen har startet på nytt igjen.

Og så tenker jeg at dette sykkelløpet har vel i utgangspunktet en del av de samme ingrediensene som et godt gammeldags knull!

Hør her:

Løpet begynner ganske rolig.  Deltagerne føler litt på hverandre for å finne ut hvordan motstanderen legger opp sitt løp.

Et lite stykke ut i løpet øker intensiteten, det bygger seg opp mot et brudd (faen, feil ord) hvor èn av deltagerne plutselig øker pustefrekvensen ganske kraftig i en periode før den roer seg og hentes inn igjen av den andre deltageren.

Så går man inn i en rolig, taktfast, relativt monoton fase som kan vare en god stund.  Man skifter litt posisjoner, og forbereder seg på slutten.

Etter at løpet har vart både vel og lenge (i sykkelløp opptil 4 – fire- timer, i den andre situasjonen særdeles individuelt) bygger intensiteten seg gradvis opp igjen.

Men fortsatt trenger det ikke være noen signaler på at det nærmer seg en slutt.

Før PLUTSELIG!!!! Det eksplofaenmegderer….  I løpet av ti sekunder er det fyr og flammer og eksplosjoner og hurrarop!

En innspurt av dimensjoner.  Noen få stakkarslige sekunder…. Etter en (time)lang og strevsom tur…

Og så var det slutt.  Så puster man ut…

Gir intervjuer til de som befinner seg i nærheten (i mitt tilfelle var det heldigvis bare bikkjefaen som snuste meg oppover leggen.  Creepy nok det, forresten…).

OK, litt satt på spissen.

Og til de sykkelkjennerne som nå skriker opp om taktikk, posisjonering, etc.  Jeg har blitt fortalt at det finnes slikt.

Og jeg er glad for at jeg ikke dro sammenligningen lenger…. Det hadde blitt en smule overkill hvis det plutselig dukket opp en hjelperytter med et tonn bananer under vesten.

Eller en servicemann som stilte opp med ny gummi når den du hadde plutselig sprakk…

Tips oss hvis dette innlegget er upassende